Thursday 19 June 2014

MANCING DIKUALA KERTAM DAN LAUT SULU EPISOD 3

24-25 Mei 2014 tarikh untuk misi seterusnya di kuala Kertam dan Laut Sulu bersama :
1. Arip Din
2. dr.Nash
3.En.Parman (Ath Enterprise)
4.Lomek Nabiha
5.Hasanuddin
6.Andy Azry Azis
7.Andi Max



Master chef kami yang cun memasak

pemancing2 tegar trip ini



hasil tangkapan dibahagi rata kepada semua ahli trip

sesi bergambar dalam perjalanan pulang



Yuran trip RM 190. seorang termasuk umpan dan belanja makan.Trip kali ini diselang seli dengan teknik bottom,drifting,dan jigging.Di spot pertama kuala Kertam beberapa species dasar berjaya dinaikkan dan sebahagiannya telah dikorbankan untuk lauk makan tengah hari.di spot kedua laut Sulu,menjelang malam,saya telah berjaya menewaskan seekor barrakuda bersaiz sederhana.di lewat malam pula rakan2 yang lain berjaya menjinakkan tenggiri dan cobia yang bukan alang2 dahsyat daya juangnya.Menjelang pagi pula,saya berjaya lagi menewaskan dua ekor tenggiri bersais kasar yang saya anggarkan masing dalam 10kg dengan ruang masa yang tak sampai setengah jam.Berpeluh juga saya dibuatnya,dan saya yakin dengan kemampuan set medium yang saya guna tak akan mengecewakan.Kedua-dua mangsa ganas tadi berjaya saya jinakkan dalam masa beberapa minit.
dr.Nash diawal sesi trolling


Aksi melucukan oleh En.Parman



ikan merah bonus diminit terakhir


Dengan khidmat kapal WAN PANCING TRANSPORT dari kg Batu Putih Sandakan yang selama ini jarang mengecewakan,di akhir sesi saya dihadiahkan lagi dengan seekor ikan merah menambahkan lagi koleksi tangkapan kami.Hasil tangkapan dibahagi sama rata kepada semua ahli trip.Akhir kata semoga di trip mendatang akan ada lagi strike strike menarik yang di idamkan oleh semua pemancing.sehingga berjumpa lagi di trip seterusnya,terima kasih kengkawan ahli trip,terima kasih tekong kapal Wan Pancing Transport.

No comments:

Post a Comment